Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/9310
How to cite
Title: | Saber y conocimiento en la docencia universitaria |
Authors: | Rodríguez Giménez, Raumar |
Type: | Artículo |
Keywords: | Enseñanza universitaria, Saber-conocimiento, Enseñanza-aprendizaje, University teaching, Cognizance, knowledge, Teaching-learning |
Issue Date: | 2010 |
Abstract: | En este breve trabajo se reflexiona sobre algunos aspectos de la enseñanza universitaria en la actualidad, especialmente sobre aquellos que introducen la preocupación teóricamente fundamentada por los procesos de enseñanza y aprendizaje. Siguiendo los desarrollos de la línea de investigación Estudio de lo didáctico como acontecimiento discursivo e intersubjetividad, se introducen las nociones de saber y conocimiento, en las distinciones que la línea mencionada realiza, para polemizar sobre algunos rasgos de las orientaciones teórico-metodológicas implicadas en las políticas universitarias. De esta manera, el propósito de este trabajo es apenas mencionar algunas posibles claves de discusión y formular algunas hipótesis para indagaciones de mayor profundidad. This paper reflects on some aspects of current university education, especially on those with a theoretical concern about the teaching and learning processes. Following the developments of the research line Study of didactic phenomena as a discursive event and intersubjectivity, the notions of cognizance and knowledge are introduced, as defined in the above mentioned research project, with the purpose of discussing some characteristics of the theoretical-methodological approaches involved in university policies. Thus, the purpose of this paper is to present some possible keys for discussion and to formulate some hypothesis for further inquiries. |
Publisher: | UR. FHCE |
IN: | Didáskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2010, nº 1, pp. 83-92 |
Citation: | Rodríguez Giménez, R. "Saber y conocimiento en la docencia universitaria ". Didáskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2010 [en linea]. 2010, nº 1, pp. 83-92 |
License: | Licencia Creative Commons Atribución – No Comercial (CC BY-NC-SA 4.0) |
Appears in Collections: | Didáskomai - Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza - Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | ||
---|---|---|---|---|---|
9-25-26-1-10-20170131.pdf | 169,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License