Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/9309
How to cite
Title: | Indagaciones preliminares sobre la figura orientación en la enseñanza universitaria |
Authors: | Fernández Caraballo, Ana María |
Type: | Artículo |
Keywords: | Orientación, Enseñanza, Universidad, Tutoring, Teaching, University |
Issue Date: | 2010 |
Abstract: | En este artículo nos proponemos realizar una exploración preliminar sobre la presencia y jerarquía de la figura didáctica orientación (o tutoría) en la tradición universitaria. Entendemos que los elementos constitutivos de la orientación refieren a una particular relación saber-conocimiento y a un componente “vincular” en la relación orientador-orientando.¿Qué concepción de enseñanza dio lugar a la figura orientación con el surgimiento de la universidad? Dicha figura, ¿sigue siendo utilizada hoy en la enseñanza universitaria? The aim of this article is to conduct a preliminary exploration of the existence and hierarchical positioning of tutoring in university tradition.It is understood that tutoring refers to a particular relationship to cognizance/knowledge and to a bonding component in the relationship tutor-tutee. What concept of teaching gave rise to the figure of the tutor alongside the emergence of universities? Is this figure still used in university teaching? |
Publisher: | UR. FHCE |
IN: | Didáskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2010, nº 1, pp. 71-82 |
Citation: | Fernández Caraballo, A. "Indagaciones preliminares sobre la figura orientación en la enseñanza universitaria ". Didáskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2010 [en linea]. 2010, nº 1, pp. 71-82 |
License: | Licencia Creative Commons Atribución – No Comercial (CC BY-NC-SA 4.0) |
Appears in Collections: | Didáskomai - Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza - Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | ||
---|---|---|---|---|---|
8-25-21-1-10-20170131.pdf | 186,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License