english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12008/9298 How to cite
Title: Contenidos de la enseñanza : conceptualizaciones, crítica epistemológica, propuestas de intervención
Authors: Rodríguez, Norma Beatriz
Fernandez Vaz, Alexandre
Type: Artículo
Keywords: Contenidos de la enseñanza, Enseñanza y transmisión, Educación física, Contents of teaching, Teaching and transmission, Physical education
Issue Date: 2016
Abstract: Este trabajo es el resultado de un estudio y reflexión sobre el problema de los contenidos de la enseñanza. La hipótesis que adelantamos es que la transición de una Educación Física centrada en una propuesta de objetivos tiene su correlato en el discurso de la ciencia moderna y que, una propuesta de una pedagogía por contenidos tiene su correlato en una discusión con la modernidad y se inscribe en la ciencia actual en tanto práctica que supone interpretación.

This paper is the result of a study and reflections on the problem of contents in teaching. The hypothesis that we advance is that the transition from a Physical Education centered on a set of objectives has its counterpart in the discourse of modern science. A proposal for the teaching of content has its counterpart in a discussion with modernity, which is inscribed in today's science as a practice that demands interpretation.
Publisher: UR. FHCE
IN: Didaskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2016, nº 7: pp. 44-56
Citation: Rodríguez, N., Fernandez Vaz, A. "Contenidos de la enseñanza : conceptualizaciones, crítica epistemológica, propuestas de intervención ". Didaskomai. Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza. 2016 [en linea]. 2016, nº 7: pp. 44-56
License: Licencia Creative Commons Atribución – No Comercial (CC BY-NC-SA 4.0)
Appears in Collections:Didáskomai - Revista de Investigaciones sobre la Enseñanza - Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat  
22-25-72-2-10-20170706.pdf199,14 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons