Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/47495
Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | de la Flor, Gemma | - |
dc.contributor.author | Aroyo, Mois I. | - |
dc.contributor.author | Gimondi, Ilaria | - |
dc.contributor.author | Ward, Suzanna C. | - |
dc.contributor.author | Momma, Koichi | - |
dc.contributor.author | Hanson, Robert M. | - |
dc.contributor.author | Suescun, Leopoldo | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T19:42:23Z | - |
dc.date.available | 2024-12-11T19:42:23Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | de la Flor, G, Aroyo, M, Gimondi, I, Ward, S, Momma, K, Hanson, R y Suescun, L. Free tools for crystallographic symmetry handling and visualization. Journal of Applied Crystallography. [en línea] 2024 57(5), 1618-1639. | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12008/47495 | - |
dc.description.abstract | Online courses and innovative teaching methods have triggered a trend in education, where the integration of multimedia, online resources and interactive tools is reshaping the view of both virtual and traditional classrooms. The use of interactive tools extends beyond the boundaries of the physical classroom, offering students the flexibility to access materials at their own speed and convenience and enhancing their learning experience. In the field of crystallography, there are a wide variety of free online resources such as web pages, interactive applets, databases and programs that can be implemented in fundamental crystallography courses for different academic levels and curricula. This paper discusses a variety of resources that can be helpful for crystallographic symmetry handling and visualization, discussing four specific resources in detail: the Bilbao Crystallographic Server, the Cambridge Structural Database, VESTA and Jmol. The utility of these resources is explained and shown by several illustrative examples. | es |
dc.format.extent | 22 p. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.publisher | International Union of Crystallography; Wiley | es |
dc.relation.isformatof | es | |
dc.relation.ispartof | Journal of Applied Crystallography, 2024 57(5), 1618-1639 | es |
dc.rights | Las obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014) | es |
dc.subject.other | VISUALIZACION DE SIMETRIA | es |
dc.subject.other | CRISTALOGRAFIA | es |
dc.title | Free tools for crystallographic symmetry handling and visualization | es |
dc.type | Artículo | es |
dc.contributor.filiacion | de la Flor Gemma, Karlsruhe Institute of Technology (Alemania). Institute of Applied Geosciences | - |
dc.contributor.filiacion | Aroyo Mois I., Universidad del País Vasco UPV/EHU (España). Departamento de Física | - |
dc.contributor.filiacion | Gimondi Ilaria, Cambridge Crystallographic Data Centre (Reino Unido) | - |
dc.contributor.filiacion | Ward Suzanna C., Cambridge Crystallographic Data Centre (Reino Unido) | - |
dc.contributor.filiacion | Momma Koichi, National Museum of Nature and Science (Japón) | - |
dc.contributor.filiacion | Hanson Robert M., St Olaf College (Estados Unidos). Department of Chemistry | - |
dc.contributor.filiacion | Suescun Leopoldo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Química. Laboratorio de Cristalografía, Química del Estado Sólido y Materiales/DETEMA | - |
dc.rights.licence | Licencia Creative Commons Atribución (CC - By 4.0) | es |
dc.identifier.doi | 10.1107/S1600576724007659 | - |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones académicas y científicas - Facultad de Química |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
Free tools for crystallographic symmetry.pdf | 16,47 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons