english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/4216 Cómo citar
Título: Peer effects identified through social networks : Evidence from uruguayan schools
Autor: Melo, Gioia de
Tipo: Documento de trabajo
Palabras clave: EDUCACION, DESIGUALDAD SOCIAL, ECONOMIA DE LA EDUCACION
Cobertura geográfica: URUGUAY
Fecha de publicación: 2012
Resumen: This paper provides evidence on peer effects in standardized tests by exploiting a unique data set on social networks in Uruguayan primary schools. The identification method enables one to disentangle endogenous from contextual effects via instrumental variables that emerge naturally from the network structure. Correlated effects are controlled for via classroom fixed effects. I find significant endogenous effects in reading and math: a one--standard deviation increase in peers' scores increases own scores by about 40 percent of a standard deviation. Simulation exercises show that, when schools are stratified by socioeconomic status, peer effects may amplify educational inequalities.
Editorial: UR.FCEA-IE
Serie o colección: Serie Documentos de Trabajo / FCEA-IE; DT15/12
ISSN: 1510-9305
1688-5090
Citación: MELO, G. "Peer effects identified through social networks : Evidence from uruguayan schools". Serie Documentos de Trabajo / FCEA-IE; DT15/12. UR.FCEA-IE, 2012.
Licencia: Licencia Creative Commons Atribución – No Comercial – Sin Derivadas (CC - By-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Documentos de trabajo e informes de investigación - Instituto de Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
dt-15-12.pdf469,78 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons