english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/25233 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorda Rosa, Sylvia-
dc.contributor.authorViera, Marcos-
dc.contributor.authorGarcía-Garland, Juan-
dc.date.accessioned2020-09-11T14:05:16Z-
dc.date.available2020-09-11T14:05:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationda Rosa, S., Viera, M. y García-Garland, J. Mathematics and MateFun, a natural way to introduce programming into school [en línea]. Montevideo : Udelar. FI., [2020].es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/25234-
dc.description.abstractIn this paper, we describe an activity carried out with mathematics teachers of high school. The general objectives are: on the one hand, to include a stage of programming in the process of solving problems, emphasising the importance of discrete mathematics and logic to the training of all students. On the other hand, opening possibilities of introducing basic knowledge of programming into schools, an issue with high impact in higher education in computing. Finally, to introduce a functional language -MateFun- as a tool for achieving the said goals. The activity is organised in two parts: in the first one teachers are taught to program solutions to problems taken from their courses in MateFun; in the second part, the teachers choose a subject and design didactic instances of teaching it to their students using MateFun. In this way, the learning of programming is naturally presented to students as part of the mathematics course, integrating theoretical and empirical foundations of the concepts.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherUdelar. FI.es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectMathematicses
dc.subjectLearninges
dc.subjectProgramminges
dc.titleMathematics and MateFun, a natural way to introduce programming into schooles
dc.typeReporte técnicoes
dc.contributor.filiacionRosa Sylvia da, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionViera Marcos, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionGarcía-Garland Juan, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
Aparece en las colecciones: Reportes Técnicos - Instituto de Computación
Reportes Técnicos - Instituto de Computación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
DVG20.pdfReporte técnico694,39 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons