Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/48553
Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Motz, Regina | - |
dc.contributor.author | Porta, Mariana | - |
dc.contributor.author | Reategui, Eliseo | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-28T15:08:06Z | - |
dc.date.available | 2025-02-28T15:08:06Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Motz, R., Porta, M. y Reategui, E. Building resilient educational systems: The power of digital technologies [Preprint] Publicado en : Proceedings of the 18th Latin American Conference on Learning Technologies (LACLO 2023), pp. 370–384. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-99-7353-8_28. | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12008/48553 | - |
dc.description.abstract | Recently, the COVID-19 pandemic has posed unprecedented challenges to the education sector, requiring the adoption of digital systems to ensure continuity of learning. This paper aims to examine how digital education systems contribute to enhancing educational resilience. It highlights the role of digital technologies in strengthening academic resilience by enabling adaptive and supportive learning environments. The discussion emphasizes the intricate interplay between diversity, inclusive practices, resilient responses, and the utilization of digital technologies. By exploring the potential of digital systems to enhance educational resilience, this paper contributes to the broader goal of achieving inclusive and equitable quality education, aligned with the United Nations’ Sustainable Development Goal 4. | es |
dc.description.sponsorship | Proyecto ANII. FSED_2_2021_1_169701. | es |
dc.format.extent | 14 p. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.rights | Las obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014) | es |
dc.title | Building resilient educational systems: The power of digital technologies. | es |
dc.type | Preprint | es |
dc.contributor.filiacion | Motz Regina, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. Instituto de Ingeniería Eléctrica. | - |
dc.contributor.filiacion | Porta Mariana, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. Instituto de Ingeniería Eléctrica. | - |
dc.contributor.filiacion | Reategui Eliseo, Universidad Federal de Rio Grande do Sul (Brasil). Facultad de Educación y Computación en Educación. | - |
dc.rights.licence | Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0) | es |
Aparece en las colecciones: | Reportes Técnicos - Instituto de Computación |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
MPR2023.pdf | Preprint | 257,99 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons