english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/48553 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMotz, Regina-
dc.contributor.authorPorta, Mariana-
dc.contributor.authorReategui, Eliseo-
dc.date.accessioned2025-02-28T15:08:06Z-
dc.date.available2025-02-28T15:08:06Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationMotz, R., Porta, M. y Reategui, E. Building resilient educational systems: The power of digital technologies [Preprint] Publicado en : Proceedings of the 18th Latin American Conference on Learning Technologies (LACLO 2023), pp. 370–384. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-99-7353-8_28.es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/48553-
dc.description.abstractRecently, the COVID-19 pandemic has posed unprecedented challenges to the education sector, requiring the adoption of digital systems to ensure continuity of learning. This paper aims to examine how digital education systems contribute to enhancing educational resilience. It highlights the role of digital technologies in strengthening academic resilience by enabling adaptive and supportive learning environments. The discussion emphasizes the intricate interplay between diversity, inclusive practices, resilient responses, and the utilization of digital technologies. By exploring the potential of digital systems to enhance educational resilience, this paper contributes to the broader goal of achieving inclusive and equitable quality education, aligned with the United Nations’ Sustainable Development Goal 4.es
dc.description.sponsorshipProyecto ANII. FSED_2_2021_1_169701.es
dc.format.extent14 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.titleBuilding resilient educational systems: The power of digital technologies.es
dc.typePreprintes
dc.contributor.filiacionMotz Regina, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. Instituto de Ingeniería Eléctrica.-
dc.contributor.filiacionPorta Mariana, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. Instituto de Ingeniería Eléctrica.-
dc.contributor.filiacionReategui Eliseo, Universidad Federal de Rio Grande do Sul (Brasil). Facultad de Educación y Computación en Educación.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
Aparece en las colecciones: Reportes Técnicos - Instituto de Computación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
MPR2023.pdfPreprint257,99 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons