english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/37156 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGonzález, Bernabé-
dc.contributor.authorIvagnes, Isabel-
dc.contributor.authorLejtreger, Joaquín-
dc.contributor.authorChiruzzo, Luis-
dc.contributor.authorRosá, Aiala-
dc.date.accessioned2023-05-16T16:27:18Z-
dc.date.available2023-05-16T16:27:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationGonzález, B., Ivagnes, I., Lejtreger, J, y otros. Application of language technologies to assist english teaching [en línea] EN : 2021 40th International Conference of the Chilean Computer Science Society (SCCC), 15-19 November 2021, La Serena, Chile. 8 p. DOI : 10.1109/SCCC54552.2021.9650395.es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/37156-
dc.description2021 40th International Conference of the Chilean Computer Science Society (SCCC), 15-19 November 2021, La Serena, Chile.es
dc.description.abstractThis work explores the use of standard Natural Language Processing (NLP) tools for the development of teaching support tools.We use these methods for developing an application that allows to automatically create different types of English exercises aimed at students at the beginners level. The web application contains two interfaces, where teachers can generate four types of exercises starting from English texts, and students can solve them. The four types of exercises are: verb form exercises, noun definition exercises, use of English exercises, and lexical relations exercises. Some of the NLP techniques and tools explored during development include: POS-tagging, language models, word embeddings, Levenshtein distance and WordNet. Developing this tool allowed us to test the potential of Natural Language Processing techniques to generate teaching activities. As a way of validating the tool, we tested it with local teachers and found that there is an important demand for these type of tools in our country.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovación. Proyecto FSED_2_2020_1_163587.es
dc.format.extent8 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherIEEEes
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectNLPes
dc.subjectAI in Educationes
dc.subjectEnglish Learninges
dc.subjectWord Embeddingses
dc.subjectLanguage Modelses
dc.titleApplication of language technologies to assist english teachinges
dc.typePonenciaes
dc.contributor.filiacionGonzález Bernabé, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionIvagnes Isabel, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería-
dc.contributor.filiacionLejtreger Joaquín, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionChiruzzo Luis, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionRosá Aiala, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
dc.identifier.doi10.1109/SCCC54552.2021.9650395-
Aparece en las colecciones: Reportes Técnicos - Instituto de Computación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
GILCR21.pdfPonencia900,1 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons