Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/37153
Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chiruzzo, Luis | - |
dc.contributor.author | Musto, Laura | - |
dc.contributor.author | Góngora, Santiago | - |
dc.contributor.author | Carpenter, Brian | - |
dc.contributor.author | Filevich, Juan Pablo | - |
dc.contributor.author | Rosá, Aiala | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T16:26:44Z | - |
dc.date.available | 2023-05-16T16:26:44Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Chiruzzo, L., Musto, L., Góngora, S. y otros. Using NLP to support english teaching in rural schools [en línea] EN : Proceedings of the Second Workshop on NLP for Positive Impact (NLP4PI), 2022. 9 p. | es |
dc.identifier.uri | https://aclanthology.org/2022.nlp4pi-1.13 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12008/37153 | - |
dc.description | Proceedings of the Second Workshop on NLP for Positive Impact (NLP4PI), Dec. 2022, Abu Dabi, United Arab Emirates (Hybrid) | es |
dc.description.abstract | We present a web application for creating games and exercises for teaching English as a foreign language with the help of NLP tools. The application contains different kinds of games such as crosswords, word searches, a memory game, and a multiplayer game based on the classic battleship pen and paper game. This application was built with the aim of supporting teachers in rural schools that are teaching English lessons, so they can easily create interactive and engaging activities for their students. We present the context and history of the project, the current state of the web application, and some ideas on how we will expand it in the future. | es |
dc.description.sponsorship | Agencia Nacional de Investigación e Innovación. Proyecto FSED_2_2020_1_163587. | es |
dc.format.extent | 9 p. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.publisher | Association for Computational Linguistics | es |
dc.rights | Las obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014) | es |
dc.title | Using NLP to support english teaching in rural schools | es |
dc.type | Ponencia | es |
dc.contributor.filiacion | Chiruzzo Luis, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. | - |
dc.contributor.filiacion | Musto Laura, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Información y Comunicación. | - |
dc.contributor.filiacion | Góngora Santiago, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. | - |
dc.contributor.filiacion | Carpenter Brian, Indiana University of Pennsylvania, Indiana, PA, USA. | - |
dc.contributor.filiacion | Filevich Juan Pablo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería. | - |
dc.contributor.filiacion | Rosá Aiala, Instituto Universitario de Física Fundamental y Matemáticas (IUFFyM), Universidad de Salamanca, Salamanca, Spain | - |
dc.rights.licence | Licencia Creative Commons Atribución (CC - By 4.0) | es |
Aparece en las colecciones: | Reportes Técnicos - Instituto de Computación |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
CMGCFR22.pdf | Ponencia | 716,59 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons