english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/51616 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorAlves, Guillermo-
dc.contributor.authorLeites, Martín-
dc.contributor.authorSalas, Gonzalo-
dc.coverage.spatialUruguayes
dc.date.accessioned2025-09-12T12:25:31Z-
dc.date.available2025-09-12T12:25:31Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationALVES, Guillermo, LEITES, Martín y SALAS, Gonzalo. See it to believe it. Experimental evidence on status consumption among the youth. Experimental Economics, 2025, vol. 28, n° 1, pp. 107–127. https://doi.org/10.1017/eec.2024.15es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/51616-
dc.description.abstractWe performed a field experiment in Uruguay in which a 20-year-old chooses between a socially visible and a non-socially visible good after a friend randomly received one of these goods or an unknown one. We find no differences in choices when the friend received the nonvisible good instead of the unknown one. However, decision-makers significantly changed their allocation when their friend received the visible good. Consistent with status concerns driving the results, those in a disadvantaged position consumed more and those in an advantaged position consumed less of the visible good. These findings constitute the first experimental evidence of Duesenberry’s demonstration effects and show that status consumption is a relevant phenomenon among the youth in a developing country setting.es
dc.format.extent21 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherCambridge Universityes
dc.relation.ispartofExperimental Economics, vol. 28, n° 1, pp. 107–127. https://doi.org/10.1017/eec.2024.15es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectConsumptiones
dc.subjectStatus goodses
dc.subjectField experimentes
dc.subject.otherECONOMIA DEL CONSUMIDORes
dc.subject.otherINGRESOSes
dc.titleSee it to believe it. Experimental evidence on status consumption among the youthes
dc.typeArtículoes
dc.contributor.filiacionAlves Guillermo, CAF Banco de Desarrollo de América Latina-
dc.contributor.filiacionLeites Martín, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Instituto de Economía-
dc.contributor.filiacionSalas Gonzalo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Instituto de Economía-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1017/eec.2024.15-
Aparece en las colecciones: Artículos y capítulos de libros - Instituto de Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
10.1017.pdfArtículo principal1,07 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons