english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/47318 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRamoneda, Pedro-
dc.contributor.authorRocamora, Martín-
dc.contributor.authorAkama, Taketo-
dc.date.accessioned2024-12-02T17:28:20Z-
dc.date.available2024-12-02T17:28:20Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationRamoneda, P., Rocamora, M. y Akama, T. Music proofreading with RefinPaint : Where and how to modify compositions given context [en línea]. EN: 25th International Society for Music Information Retrieval (ISMIR), San Francisco, California, United States, 10-14 nov 2024, pp 1-8.es
dc.identifier.urihttps://ismir2024.ismir.net/-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/47318-
dc.description.abstractAutoregressive generative transformers are key in music generation, producing coherent compositions but facing challenges in human-machine collaboration. We propose RefinPaint, an iterative technique that improves the sampling process. It does this by identifying the weaker music elements using a feedback model, which then informs the choices for resampling by an inpainting model. This dual-focus methodology not only facilitates the machine's ability to improve its automatic inpainting generation through repeated cycles but also offers a valuable tool for humans seeking to refine their compositions with automatic proofreading. Experimental results suggest RefinPaint's effectiveness in inpainting and proofreading tasks, demonstrating its value for refining music created by both machines and humans. This approach not only facilitates creativity but also aids amateur composers in improving their work.es
dc.format.extent8 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherISMIRes
dc.relation.ispartof25th International Society for Music Information Retrieval (ISMIR), San Francisco, California, United States, 10-14 nov 2024, pp. 1-8.es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectCreativityes
dc.subjectCreativity and learninges
dc.subjectGenerative taskses
dc.subjectInteractionses
dc.subjectMIR taskses
dc.subjectMusic generationes
dc.subjectHuman-ai co-creativityes
dc.titleMusic proofreading with RefinPaint : Where and how to modify compositions given context.es
dc.typePonenciaes
dc.contributor.filiacionRamoneda Pedro, Universitat Pompeu Fabra-
dc.contributor.filiacionRocamora Martín, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionAkama Taketo, Sony CSL-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución (CC - By 4.0)es
udelar.academic.departmentProcesamiento de Señaleses
udelar.investigation.groupProcesamiento de Audio (GPA)es
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
RRA24.pdfVersión publicada768,97 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons