english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/31504 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMassobrio, Renzo-
dc.contributor.authorNesmachnow, Sergio-
dc.date.accessioned2022-05-06T17:30:43Z-
dc.date.available2022-05-06T17:30:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationMassobrio, R y Nesmachnow, S. Travel time estimation in public transportation using bus location data [Preprint] Publicado en: Smart Cities. ICSC-Cities 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1555, 2022. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-96753-6_14.es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/31504-
dc.description.abstractThe user experience of passengers using public transportation is highly sensitive to travel time. In this regard, travel time is a key input to assess the quality of service o ered by a public transportation system and to compute performance and service-level metrics. Moreover, travel time is needed to evaluate the accessibility to di erent opportunities in the city (e.g., employment, commercial activities, education) that can be reached using public transportation. This article presents a data analysis approach to estimate in-vehicle travel time in public transportation systems. Vehicle location data, bus stops locations, bus lines routes, and timetables from the public transportation system in Montevideo, Uruguay, are considered in the case study used to evaluate the proposed approach. Results are compared against scheduled timetables and are used to compute several performance indicators of the public transportation system of the city.es
dc.description.sponsorshipProyecto ANII. FSDA_1_2018_1_154502 - Accesibilidad territorial, universal y sostenible: caracterización del sistema de transporte intermodal de Montevideoes
dc.format.extent15 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherSpringeres
dc.relation.ispartofSmart Cities. ICSC-Cities 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1555. Springer, Cham.es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectTravel timees
dc.subjectpublic transportationes
dc.subjectData analysises
dc.subjectGPS dataes
dc.titleTravel time estimation in public transportation using bus location dataes
dc.typePreprintes
dc.contributor.filiacionMassobrio Renzo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionNesmachnow Sergio, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Facultad de Ingeniería

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
MN22.pdfPreprint703,46 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons