english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/26944 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMontes de Oca, Sebastián-
dc.contributor.authorMonzón, Pablo-
dc.contributor.authorBelzarena, Pablo-
dc.date.accessioned2021-04-05T18:26:47Z-
dc.date.available2021-04-05T18:26:47Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationMontes de Oca, S., Monzón, P. y Belzarena, P. Optimal demand side management for the sparse scheduling of smart charge of EVs [Preprint]. EN : 2020 IEEE PES Transmission & Distribution Conference and Exhibition - Latin America (T&D LA), Montevideo, Uruguay, 28 sep - 2 oct, 2020, pp. 1-6. DOI: 10.1109/TDLA47668.2020.9326178.es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/26944-
dc.description.abstractIn this article, we provide a proof of concept realization of a demand response scheme modelling an EV-aggregator offering smart charging 1 coordination services to several Electric Vehicles (EV). The aggregator model promotes a distributed smart charge coordination of the EVs optimizing energy costs and energy charging profiles. This proposal considers EV's battery health constraints and mobility constraints and promotes spars day-ahead charging profiles. We use a distributed scheme with the main objective of preserving the integrity of the private information of the active agents and scalability issue. The sparsity solution is identified using the alternating direction method of multipliers. The model proposed alternates between promoting sparsity of the charging profile accomplishing EV's constraints and minimizing energy cost. We assume a decentralized communication between the participants of the optimization problem, exchanging adequate signal prices and power profiles keeping the integrity of the private information of each active agent.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovación FSE_1_2017_1_144789es
dc.format.extent6 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherIEEEes
dc.relation.ispartof2020 IEEE PES Transmission & Distribution Conference and Exhibition - Latin America (T&D LA), Montevideo, Uruguay, 28 sep - 2 oct, pp. 1-6es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectBatterieses
dc.subjectPower system stabilityes
dc.subjectPower systemses
dc.subjectOptimizationes
dc.subjectLoad managementes
dc.subjectState of chargees
dc.subjectSmart gridses
dc.subjectDemand responsees
dc.subjectActives agents on the electricity marketes
dc.subjectSmart Charge for Electric Vehicleses
dc.titleOptimal demand side management for the sparse scheduling of smart charge of EVs.es
dc.typePreprintes
dc.contributor.filiacionMontes de Oca Sebastián, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionMonzón Pablo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionBelzarena Pablo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
MMB20a.pdfPreprint338,69 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons