Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/52172
Cómo citar
Título: | PSTR-CMVTQS2 - Alternative parametric computational model used as a quality monitor to assess videotelephony services |
Tipo: | Reporte técnico |
Editor: | Liu, Mengying Joskowicz, José Sotelo, Rafael Zhang, Shijun Yang, Lei |
Palabras clave: | QoE, QoS, Videotelephony |
Fecha de publicación: | 2025 |
Resumen: | This Technical Report introduces a set of parametric blocks composing an alternative model for quality assessment of videotelephony services to Recommendation ITU-T P.940. This model uses the same building block for audio quality assessing block and audiovisual quality assessing block as in clause 7 of Recommendation ITU-T P.940. Therefore, this Technical Report only describes other parts of the model: the video quality assessing block, audiovisual interaction delay assessing block, audiovisual media synchronization assessing block and videotelephony quality assessing block. Clauses of this report address the description of the various building blocks of the model and their formulae, as well as the performance of the model on the databases used for the validation of Recommendation ITU-T P.940. |
Editorial: | ITU |
EN: | ITU-T Technical Report, no. 01/2025. |
Financiadores: | Proyecto realizado con ITU en calidad de video llamadas. |
Citación: | Liu, M., Joskowicz, J. Sotelo, R. y otros (eds.). PSTR-CMVTQS2 - Alternative parametric computational model used as a quality monitor to assess videotelephony services [en línea]. EN: ITU-T Technical Report, no. 01/2025. |
Departamento académico: | Telecomunicaciones |
Licencia: | Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0) |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
LJSZY25.pdf | Versión publicada | 254,82 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons