Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12008/50448
Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Varela, Luciano | - |
dc.contributor.author | Batallés, Martín | - |
dc.contributor.author | Tambusso, P. Sebastián | - |
dc.contributor.author | Costoya, Gabriela | - |
dc.contributor.author | Fariña, Richard | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-02T16:28:32Z | - |
dc.date.available | 2025-07-02T16:28:32Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Varela, L, Batallés, M, Tambusso, P [y otros autores]. "The Megafauna3D educational environment: harnessing the combination of new and traditional technologies to improve geoscience education and outreach". Geosciences. [en línea] 2024, 14(12): 321. 15 h. DOI: 10.3390/geosciences14120321 | es |
dc.identifier.issn | 2076-3263 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12008/50448 | - |
dc.description.abstract | The Megafauna3D project integrates advanced 3D scanning technologies and paleontological research to bring the extinct megafauna of Uruguay to formal and informal educational settings. Through the use of digitized fossil models, interactive education materials, and a web platform, the project engages the public and educational institutions in understanding the country’s paleontological heritage. This manuscript presents Megafauna3D’s multidisciplinary approach, its outreach initiatives, and the educational resources developed, such as 3D models and printed replicas, a book integrated with augmented reality, fanzines, and a teaching box. With a focus on open science, inclusivity, and accessibility, the project fosters public engagement with paleontological content and promotes fossil heritage conservation. | es |
dc.description.sponsorship | ANII: PCTI_X_2014_1_14096 | es |
dc.description.sponsorship | ANII: PCT_X_2016_1_132567 | es |
dc.description.sponsorship | ANII: FSED_2_2021_1_170843 | es |
dc.format.extent | 15 h | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.publisher | MDPI | es |
dc.relation.ispartof | Geosciences, 2024, 14(12): 321. | es |
dc.rights | Las obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014) | es |
dc.subject | Quaternary | es |
dc.subject | Xenarthra | es |
dc.subject | Paleoecology | es |
dc.subject | Evolution | es |
dc.subject | Extinction | es |
dc.title | The Megafauna3D educational environment: harnessing the combination of new and traditional technologies to improve geoscience education and outreach | es |
dc.type | Artículo | es |
dc.contributor.filiacion | Varela Luciano, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Ciencias Geológicas | - |
dc.contributor.filiacion | Batallés Martín, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Ciencias Geológicas | - |
dc.contributor.filiacion | Tambusso P. Sebastián, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Ciencias Geológicas | - |
dc.contributor.filiacion | Costoya Gabriela, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Ciencias Geológicas | - |
dc.contributor.filiacion | Fariña Richard, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Ciencias Geológicas | - |
dc.rights.licence | Licencia Creative Commons Atribución (CC - By 4.0) | es |
dc.identifier.doi | 10.3390/geosciences14120321 | - |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones académicas y científicas - Facultad de Ciencias |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
10.3390-geosciences14120321.pdf | 31,7 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons