english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/43296 Cómo citar
Título: Using VR in a two-month university course
Autor: Joskowicz, José
González, Fabricio
Urrestarazú, Inés
Tipo: Ponencia
Palabras clave: Virtual Reality, Education
Fecha de publicación: 2024
Resumen: This paper describes the experience of using VR in a two-month University course The experience was performed in the School of Economics , Universidad de la República , Uruguay. Fourteen students and the professors attended the “ Accounting in integrated management systems ” class using Meta Quest 2 VR headsets during seven 1-hour sessions, one session per week. Different aspects were analyzed during the sessions, including audiovisual quality, comfort, sickness, immersion, presence, fatigue, cognitive load, and useful of the technology for the academic purposes.
Editorial: IEEE
EN: IEEE VR 2024 – 31st IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces, Orlando, FL, USA, 16-21 mar. 2024, pp. 1-2.
DOI: 10.36227/techrxiv.171173146.61614654/v1
Citación: Joskowicz, J, González, F y Urrestarazú, I. Using VR in a two-month university course [en línea]. EN: IEEE VR 2024 – 31st IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces, Orlando, FL, USA, 16-21 mar. 2024, pp. 1-2.
Licencia: Licencia Creative Commons Atribución - Compartir Igual (CC - By-SA 4.0)
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
JGU24.pdfVersión aceptada280,5 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons