english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12008/42289 How to cite
Title: Los sensores de los dispositivos móviles: una herramienta innovadora en la enseñanza de las ciencias físicas
Other Titles: Mobile-device sensors: an innovative tool in the teaching of physical
Authors: Monteiro, Martín
Stari, Cecilia
Martí, Arturo
Type: Artículo
Keywords: Dispositivos móviles, Sensores, Teléfonos inteligentes, Mobile devices, Sensors, Smartphones, Physics teaching
Issue Date: 2023
Abstract: Mostramos como los sensores incorporados en dispositivos móviles pueden ser utilizados como laboratorios portátiles al servicio de la enseñanza de las ciencias experimentales, especialmente de la física, en los últimos años de la educación media y los primeros de la universitaria. Describimos experimentos que antes requerían costosos aparatos o que no eran factibles en laboratorios de enseñanza. Finalmente, discutimos algunas perspectivas del uso de los sensores en la enseñanza de la física.

We show how builtin sensors in mobile devices can be used as portable laboratories at the service of teaching experimental sciences, especially physics, in the last years of highschool and first years of university. We describe experiments that previously required expensive apparatus or were not feasible in teaching laboratories. Finally, we discuss some perspectives about the use of sensors in the physics teaching.
Publisher: Universitat Politécnica de Valéncia
IN: Modelling in Science Education and Learning, 2023, 16(2): 37-42.
Citation: Monteiro, M, Stari, C y Martí, A. "Los sensores de los dispositivos móviles: una herramienta innovadora en la enseñanza de las ciencias físicas". Modelling in Science Education and Learning. [en línea] 2023, 16(2): 37-42. 6 h. DOI: 10.4995/msel.2023.19104
ISSN: 1988-3145
Appears in Collections:Publicaciones académicas y científicas - Facultad de Ciencias

Files in This Item:
File Description SizeFormat  
10.4995.msel.2023.19104.pdf909,77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons