english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/39852 Cómo citar
Título: Teaching practices analysis through audio signal processing
Autor: Ríos, Braulio
Martínez, Emilio
Silvera, Diego
Cancela, Pablo
Capdehourat, Germán
Tipo: Preprint
Palabras clave: Teaching analysis, Classroom activity detection, Diarization, Education, Audio signal processing
Cobertura geográfica: Uruguay
Fecha de publicación: 2023
Resumen: Remote teaching has been used successfully with the evolution of videoconference solutions and broadband internet availability. Even several years before the global COVID 19 pandemic, Ceibal used this approach for different educational programs in Uruguay. As in face-to-face lessons, teaching evaluation is a relevant task in this context, which requires many time and human resources for classroom observation. In this work we propose automatic tools for the analysis of teaching practices, taking advantage of the lessons recordings provided by the videoconference system. We show that it is possible to detect with a high level of accuracy, relevant lessons metrics for the analysis, such as the teacher talking time or the language usage in English lessons.
Editorial: CIARP
EN: CIARP 2023 26th Iberoamerican Congress on Pattern Recognition, Coimbra, Portugal, 27-30 nov. 2023, pp. 1-15.
Financiadores: Esta investigación fue financiada por la Agencia Nacional de Investigación e Innovación (ANII) Uruguay, Número de subvención FMV_1_2021_1_166660
Citación: Ríos, B., Martínez, E., Silvera, D. y otros. Teaching practices analysis through audio signal processing [Preprint]. Publicado en: CIARP 2023 26th Iberoamerican Congress on Pattern Recognition, Coimbra, Portugal, 27-30 nov 2023, pp. 1-15.
Licencia: Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
RMSCC23.pdfPreprint676,48 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons