english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/30154 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGómez, Alvaro-
dc.contributor.authorMassaferro Saquieres, Pablo-
dc.contributor.authorMariño, Camilo-
dc.contributor.authorIrigaray, Ignacio-
dc.contributor.authorFierro, German-
dc.contributor.authorCardozo, Andrés-
dc.contributor.authorFernández, Alicia-
dc.coverage.temporal2019-2020es
dc.date.accessioned2021-11-12T18:42:08Z-
dc.date.available2021-11-12T18:42:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationGómez, A., Massaferro Saquieres, P., Mariño, C. y otros. "Household Appliances Identification : Hands-on integrative workshop and its adaptation to a social distancing context". IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje [en línea]. 2021, pp. 1-13. DOI: 10.1109/RITA.2021.3125903en
dc.identifier.issn1932-8540-
dc.identifier.urihttps://ieeexplore.ieee.org/document/9605609-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/30154-
dc.description.abstractTheoretical and practical knowledge integration is essential in Electrical Engineering. Throughout the degree, students must tackle specific problems where they can put into practice difficult concepts and test their learning. Taking this into consideration, an integrative workshop is implemented in the third year that seeks to strengthen skills such as: analysis and design of signal conditioning circuits, designing and printing circuits, signal acquisition and processing, pattern recognition and classification, integration of a system. The workshop is based on the topic of load identification which is a challenging problem, suitable for developing multiple electrical engineering concepts and also an interesting subject for the initiation of the students to research. This article shares the 2019 edition experience and its adaptation to non-classroom classes in 2020 in the context of social distancing restrictions due the coronavirus disease. The 2019 didactic proposal and the necessary modifications for 2020 are presented and analyzed. Although loosing the fruitful interaction between teachers and students in the lab in 2020, most of the hands-on activities could be maintained helped by the use of USB oscilloscopes/analyzers that give students the functionality of a lab at home. It is concluded that both editions, in spite of their different teaching modalities, achieved good academic results.en
dc.format.extent13 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherIEEEes
dc.relation.ispartofIEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizajees
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectConferencesen
dc.subjectHome appliancesen
dc.subjectVoltage measurementen
dc.subjectElectrical engineeringen
dc.subjectCompaniesen
dc.subjectCurrent measurementen
dc.subjectRenewable energy sourcesen
dc.subjectIntegrative workshopen
dc.subjectElectrical Engineering degreeen
dc.subjectLoad identificationen
dc.titleHousehold Appliances Identification : Hands-on integrative workshop and its adaptation to a social distancing context.en
dc.typeArtículoes
dc.contributor.filiacionGómez Alvaro, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionMassaferro Saquieres Pablo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionMariño Camilo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionIrigaray Ignacio, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionFierro German, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionCardozo Andrés, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionFernández Alicia, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
dc.identifier.doi10.1109/RITA.2021.3125903-
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
GMMIFCF21.pdfCamera-Ready12,58 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons