english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/24933 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRattaro, Claudina-
dc.contributor.authorBriozzo, Isabel-
dc.contributor.authorSiniscalchi, Mariana-
dc.contributor.authorBlasina, Florencia-
dc.contributor.authordel Castillo, Mariana-
dc.coverage.spatialUruguayes
dc.date.accessioned2020-08-13T15:59:16Z-
dc.date.available2020-08-13T15:59:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationRattaro, C., Briozzo, I., Siniscalchi, M., y otros. Encouraging girls in STEM : Workshops on analog electronics, sensors and robotics. [en línea] EN: 2020 XIV Technologies Applied to Electronics Teaching Conference (TAEE), Porto, Portugal, 8-10 jul. Porto : IEEE, 2020. 5 p. DOI 10.1109/TAEE46915.2020.9163703es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/24933-
dc.description.abstractFemale students, researchers and employees are under-represented in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) related fields. In many countries this has resulted in projects and initiatives aimed for promoting gender equality. To overcome the leaky pipeline phenomenon, which occurs mostly in secondary school, our University has been carrying out different actions to encourage girls to enroll in STEM careers. In this article, we focus on Taller Electrizante experience which is conducted by women teachers of the Electrical Engineering Institute of the School of Engineering. It consists of two independent modules: Laser Communication and Robotics with Arduino, where several disciplines related to Electrical Engineering and Communication Systems are presented in hands-on workshops applying the role model approach.en
dc.format.extent5 p.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherIEEEes
dc.relation.ispartof2020 XIV Technologies Applied to Electronics Teaching Conference (TAEE), Porto, Portugal, 8-10 jul, page 1-5.es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectWomen and STEM careersen
dc.subjectRole model approachen
dc.subjectRoboticsen
dc.subjectTelecommunicationsen
dc.subjectAnalog electronicsen
dc.subject.otherMUJERESes
dc.subject.otherINGENIERIAes
dc.titleEncouraging girls in STEM : Workshops on analog electronics, sensors and robotics.es
dc.typePonenciaes
dc.contributor.filiacionRattaro Claudina, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionBriozzo Isabel, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionSiniscalchi Mariana, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiacionBlasina Florencia, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.contributor.filiaciondel Castillo Mariana, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ingeniería.-
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)es
dc.identifier.doi10.1109/TAEE46915.2020.9163703-
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Instituto de Ingeniería Eléctrica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
RBSBD20.pdfPonencia1,64 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons