english Icono del idioma   español Icono del idioma  

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12008/22090 Cómo citar
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorSuárez, Álvaroes
dc.contributor.authorKahan, Sandraes
dc.contributor.authorZavala, G.es
dc.contributor.authorMartí, Arturoes
dc.date.accessioned2019-10-02T22:14:50Z-
dc.date.available2019-10-02T22:14:50Z-
dc.date.issued2017es
dc.date.submitted20191001es
dc.identifier.citationSuarez, A., et al. Students' conceptual difficulties in hydrodynamics. Physical Review Physics Education Research, 2017 13 (2), art. no. 020132.doi: 10.1103/PhysRevPhysEducRes.13.020132es
dc.identifier.issn2469-9896es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12008/22090-
dc.description.abstractWe describe a study on the conceptual difficulties faced by college students in understanding hydrodynamics of ideal fluids. This study was based on responses obtained in hundreds of written exams complemented with several oral interviews, which were held with first-year engineering and science university students. Their responses allowed us to identify a series of misconceptions unreported in the literature so far. The study findings demonstrate that the most critical difficulties arise from the students' inability to establish a link between the kinematics and dynamics of moving fluids, and from a lack of understanding regarding how different regions of a system interact.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenes
dc.publisherAmerican Physical Societyes
dc.relation.ispartofPhysical Review Physics Education Research, 2017 13 (2), art. no. 020132es
dc.rightsLas obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad De La República. (Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)es
dc.subjectEnseñanza de la cienciaes
dc.subjectFísicaes
dc.subjectDinámica de fluídoses
dc.titleStudents' conceptual difficulties in hydrodynamicses
dc.typeArtículoes
dc.contributor.filiacionMarti, Arturo. Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias. Instituto de Físicaes
dc.rights.licenceLicencia Creative Commons Atribución (CC –BY 4.0)es
dc.identifier.doi10.1103/PhysRevPhysEducRes.13.020132es
Aparece en las colecciones: Publicaciones académicas y científicas - Facultad de Ciencias

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   
101103PhysRevPhysEducRes13020132.pdf651,73 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons